fredag 28 december 2012

På något mirakulöst sätt överlevde jag julen. Feber hade jag, den gick fint över på JULDAGEN. Har fina bilder från Småland och släkten, men de tar jag sedan. Nu är jag hemma och har varit i snart ett dygn. Har nyligen övergett sängen för att sätta mig i fåtöljen för att försöka bli som folk, eller i alla fall uppåtsittande. Fick för mig att jag skulle plugga lite för vi har en del när skolan börjar igen den sjunde januari, dessutom orkar jag inte sitta här och tänka på massa så jag gjorde faktiskt så. Tog fem sekunder innan jag flippade över på boken, men insåg sedan att den skulle vara perfekt för våran kära utbildningsminister! Jag ska nog skicka honom mitt ex när jag är klar med det. Den handlar om matematik i årskurs 1 - 6. Första ledtråden var det här stycket:


Bok: Hur många prickar har en gepard? Unga elever upptäcker matematik av Berit Bergius & Lillemor Emanuelsson

Mitt nästa mål är att skriva ett fint, välformulerat och vuxet mejl till Herr Björklund. För jag tycker också att matematikundervisningen är viktigt, men det här med mer katederunderundervisning är jag skeptisk till. Mindre grupper och lärare med rätt kompetens, det tycker jag låter mycket bättre. Vi får väl se om han svarar på mitt mejl när jag får iväg det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar