måndag 10 december 2012

Nu har jag pluggat och pluggat och pluggat. Boken jag läser är riktigt bra faktiskt, BERÄTTA! Inspiration och teknik av Catarina Fast. Det är första gången på länge som jag känner en lust till att läsa kurslitteratur och verkligen gå en kurs. 


Tog mig en matpaus och tittade på ett av mina favoritprogram "Det stora fyndkriget" på tv4s webbtv! Totalt meningslöst, älskar det. Råkade även halka in på facebook så klart och där var det ett fint event man kunde delta i att klaga lite på SJ att de inte har någon veganmat i deras bistro. Som vegetarian och laktosintolerant plus med vänner som är veganer så kände jag att klart att jag deltar i detta. Nu har det dock blivit någon diskussion om priser och hur veganer beter sig och blablabla. DET VORE VÄL TREVLIGT MED NÅGRA VEGANALTERNATIV! Jag tänker mycket på de med allergier med, som mjölk och ägg. Då kan de äta veganskt de med, det löser ganska mycket. Dessutom om jag ska bli påhoppad av massa kötträtter var jag än går så tycker jag det kan vara trevligt med lite vegorätter här och där.


Just det ja, med tanke på mjölk är min mjölk slut, eller jag köper i stort sett aldrig mjölk (laktosfri alltså, så jääävla dyrt). Men min havremjölk tog slut så nu vet jag inte vad jag ska ha i mitt kvällste. Förutom te. 


....eller får man sova nu? Vore så nice att få sova nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar