onsdag 12 december 2012

Här sitter jag efter en lång dag av mest sovande och äter mina älskade fullkonsflingor med havremjölk ur en gigantisk mugg i brist på diskade skålar.


Var lite för upprörd igår så jag har inte fått så mycket gjort idag, utan dagen har mest gått ut på att lugna ner mig själv. Det är svårt att vara lugn när att så fort man tänker så blir det kaos alltså är sova enda alternativet.

Nu är jag bitter för att mina böcker inte kommit fram än och det betyder att jag måste ta mig till skolan i morgon och läsa referensex. på biblioteket, det finns endast TVÅ stycken så jag får la vara en kärring och vara där 5 minuter innan de öppnar och hänga på låset. Som tur är har jag en bok för jag glömde beställa den så fick köpa den i bokhandeln och den är snart färdigläst. I morgon handlar det om 40 sidor jag ska ta mig igenom. Och så begåvad som jag är så går la det på ett kick! Höhö.


Läste en fin artikel idag med om våran alldeles egna Janne Björkis (Jan Björklund):


                                       "Mer katederundervisning

I framtiden vill han även införa betyg redan från fjärde klass.


– Jag ser också gärna personligen ett återförstatligande av den svenska skolan.Han sneglar på Finland, Sydkorea, Kina, Japan och Singapore som enligt d
e internationella undersökningarna har bäst studieresultat bland sina elever.


– Där har man inte experimenterat med skolan. Istället har man haft katederundervisning, tidiga betyg och respekt för lärarna.


Det låter som som du vill gå tillbaka i tiden till en äldre skola?


– Självklart ska vi ha en modern skola men samtidigt måste vi ha en hög ambitionsnivå. Katederundervisning innebär inte att stå bakom katedern, men undervisningen är lärarledd."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15914658.ab


Jag känner att Jan inte skulle må dåligt av en kurs i pedagogik, eller om han vill så kan kan vi ta en kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar