tisdag 11 december 2012

Jag tycker det är så fint det här, eller nej det tycker jag inte, jag så jävla förbannad på det här. Att jag lider av depression och lite andra fina saker som det kommer med är inget jag skäms över för jag tycker det är som vilken sjukdom som helst. Det har blivit så att det blivit lite svårare nu för mig och mitt psyke som det bli för många när mörkret kommer. Det blev lite extra svårt för mig, så jag och min läkare tänkte att vi kanske kunde höja min dos på antidepressiva tabletter. Det visar sig dock att jag är så sjuktligt biverkningskänslig att det inte gick. Fick den här fina personen i huvudet som pratade med mig som jag inte haft innan och det kändes inte så värt. Då kom vi istället överens om att jag skall börja gå till psykolog igen som jag inte sett på två år eller något. Jag har det extra svårt nu under jul och nyår för jag verkligen avskyr hela grejen med de här högtiderna. Gjort så många år nu och det har hänt incidenter även nu, men även andra år just under den här tiden som gör att man BORDE hålla koll på mig nu. Så jag tänkte, ja, det låter väl bra, någon att snacka med liksom, vi testar igen, trots min dåliga erfarenhet av psykologer och kuratorer som inte lyssnar och bara snackar skit. Så får jag hem ett papper idag:


Du är välkommen på samtal den 3 januari.


URSÄKTA? Det är som att de vill vänta tills man tagit livet av sig så de slipper en i kön. 3 januari, seriöst. DET ÄR NU JAG BEHÖVER PRATA. Ja, jag är inte dum, det finns la fler än mig som också behöver prata, men vafan. Med tanke på vad jag sagt till min läkare nu och läget som jag inte tänker dra för då kommer alla bara sitta (ja, nu drar jag alla er över en kant) "ojoj nu tycker hon så synd om sig själv" så borde jag väl få prata med någon, vem som helst. Men nej. Vi väntar och ser om jag lever nästa år istället så tar vi det så. Tack pyskvården Svergie, hej.


Sen tycker jag inte psykologer behöver ha julledigt heller, inte hela jävla julen, som med sommaren. Det blir som ett stopp. När jag jobbade på en snabbmatskedja då stängde vi fan inte för att det var jul. nyår, valborg, juli eller något annat inte. Är hamburgare viktigare än människors hälsa? De behöver väl inte ha lovledigt som det ser ut nu. Ge mig logiken, snälla...

1 kommentar:

  1. Det är helt sjukt! Det är som att dom inte förstår att det är NU det måste ske.
    kärlek!

    SvaraRadera