fredag 14 december 2012

Veckans politik på tv4 är det bästa! Det sändes igår men jag såg det precis nu på webben som vanligt. Inleddes med en het debatt om läget på arbetsmarknaden mellan arbetsmarknadsministern och sossarnars talesperson i arbetsmarknadsfråor. Det är ett enda virrvarr om allt om arbetslöshet och fas 3 och aaaaah. Men arbetsmarknadsministern är bra rolig och skall hela tiden jämföra oss med andra länder och säger att "Jo, vet du att Sverige är mycket bättre och har det bra ekonomiskt" (nej det var inget korrekt citat). Då undrar jag, kära politiker, hur kommer det sig då att vi har så hög arbetslöshet, att vi har människor utan hem, att vi skickar människor till länder där de inte har något hem och där de kommer möta krig och katastrof? Om vi nu är så jävla bra och har det så jävla fint, hur kommer det sig att vi inte kan ta hand om de personer som bor i vårt land och de personer som kommer hit och ber om att få skydd? NEJ VI SÄNKER BOLAGSSKATTEN ISTÄLLET SÅ SKAPAR DET JOBB, tror vi. Jag misstror inte moderaterna här, vi måste ha kvar bolagen i Sverige så jobben stannar här, men det här med att vi har det så bra som hon säger, vad är då problemet?


I nästa veva kommer vår allas käre Lars Ohly och skall prata om rut-avdraget. Ni måste se. Jag säger bara WORD, haha! Det har blivit lite mycket nu tycker jag med rut-avdraget, nu kan man snart beställa vilken tjänst som helst hem till sig, om man har råd med det det vill säga. Hur kul är det för oss, jag säger oss som inte har råd och måste göra de här jobben, att ständigt åka hem till "de finare delarna" och serva dem tror de? Visst om det hade varit som ett vanligt jobb, men att veta att de gör avdrag på det får mig bara att känna en otrolig avsmak för det hela.


Titta på avsnittet, det är gratis --->  http://www.tv4play.se/program/veckans-politik?video_id=2250508

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar