fredag 11 januari 2013

Insåg idag när jag satt på bussen till skolan runt åtta-tiden att jag blivit en av morgonmänniskorna! Då kanske ni undrar vad en morgonmänniska är? Man skulle kunna tro att det är någon som är pigg och glad och går upp två timmar innan den ska iväg och äter frukost och gör sig i ordning, men NEJ! En morgonmänniska i kollektivtrafiken är någon som sitter och är halvt förstörd, knappt kan öppna ögonen, vet inte riktigt var den befinner sig förutom att det är på någon sorts fordon som är på väg till en plats för antingen byte eller slutdestination. Jag brukade se dessa människor när jag åkte hem från mitt nattjobb för ett par år sedan och jag stod alltid och hånade dem i mitt huvud och tänkte att "jag kommer aldrig bli som dem, så miserabla små stackare"... Så satt jag där på bussen i morse och insåg, sakta men säkert, att jag var en helt fullfjädrad MORGONMÄNNISKA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar